Hürriyet

18 Ekim 2014 Cumartesi

Zeytinyağlı iri bamya yemeği


Malzemeler: Yarım kilo iri taze bamya, 1 kuru soğan, 1 tane iri domates, zeytinyağ, kırmızı toz biber, 1 tatlı kaşığı domates salçası, ekşi ( limon suyu,nar ekşisi, goruk suyu  vb.) tuz,

Yapılışı: İlk önce bamyalar tepeleri kesilmeden yıkanıp kuruması için bir süzgüye konup bekletilir.


Daha sonra tepeleri düz kesilerek  dilim dilim doğranır.


Bir tencereye zeytinyağ konup incecik kuru soğan doğranıp biraz sarartılarak içine doğranmış domates konur. Biraz da bu şekilde pişirilerek içine kırmızı biber, salça, ekşi ve sıcak su karıştırılarak kaynatılır. Su kaynayınca  bamyalar atılır, bir  defa karıştırılır, tencerenin kapağı  kapalı olarak bir taşım kaynatılır. Sonra kapağı açılır,kısık ateşte hiç karıştırmadan pişirilir. İndirilince tuzu konur,hafifçe karıştırılır. Soğuduktan sonra buzdolabına konur, soğuk servis yapılır. İsterseniz sıcak olarak ta yiyebilirsiniz ama bu iri bamya soğuk güzel oluyor.

Not: Ben bamyaları doğramadan önce tencerede kavurma ve suyunu kaynatma işlemini yapıyorum. Daha sonra bamyaları doğruyor,kaynayan suyun içine hemen atıyorum.İsterseniz domatesi rendeleyebilirsiniz. Bu yemekte püf noktası karıştırılmadan pişirilmesi.Arada sadece tahta kaşıkla üstten çok hafif bastırabilirsiniz.

Bu tarifi yayınladıktan sonra  ADÜ'de Doçent Doktor Samet Kafkas bey  bana bir yorum göndermiş.(Facebook sayfama).O yorumu aynen buraya yazıyorum. Eminim sizin de ilginizi çekecektir.

'' Nazilli Köylüsü Teyzem her zaman bir avuç nohut ekleyin dedi Nazilli pazarında...Daha sonraki öğünde yerken,bekeleyen bamyada oluşan salyalanmanın önüne geçermiş...Denedim...Doğru !!! Bilgiye ve Bilgeye hürmet etmek , şapka çıkarmak gerek...''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder