Hürriyet

12 Kasım 2011 Cumartesi

Pepeçura

Kızımla İstanbul'da gittiğimiz Karadeniz yemekleri yapan bir lokantada bu tatlıdan istedik. Kızım daha önce de gitmiş ve tadını biliyor.Benim de tatmamı istedi. Ama o gün yokmuş, bizim bilmediğimiz türden bir sarı kabak tatlısı yedik.Çok ta lezzetli bir tatlıydı. Tabi hemen fotoğraflarını çektim.Mor tatlının adını sordum,''Pepeçura'' dediler. İnternetten araştırdım,tarifini aldım,tam yapacakken televizyonda da yerel bir lokantada bu tatlının yapılışını gösterdi. Tabi ben de durur muyum, hemen pazardan siyah üzüm aldım ve yaptım. Bana göre güzel oldu,hem de çok besleyici,kan yapıcı özelliğe sahip doğal bir tatlı çeşidi. Tarifini vermek benden, yapıp yemesi sizden.
                                                                             
     Malzemeler: 1 kg. siyah üzüm, 1 tatlı kaşığı mısır unu, 1 tatlı kaşığı un, 1 tatlı kaşığı nişasta,3 tatlı kaşığı şeker.
     Yapılışı: Üzüm tanelenip tencereye konur,hiç su eklemeden pişirilir. Arada kaşıkla ezilir.Ateşten indirilip soğutulur. Bir süzgüye konarak ezilip suyu çıkarılır. Unlar ve şeker bir kapta su ekleyerek ezilir,tenceredeki üzüm suyuna karıştırılır.Muhallebi kıvamını alıncaya kadar karıştırarak pişirilir. Kaselere paylaştırılıp soğuk olarak servis yapılır.
 sıkılmış üzüm suyu


 Taneli siyah üzüm.

3 yorum:

  1. Merhabalar Nihal Ablacığım,
    Ellerine sağlık ne kadar farklı, hoş görünümlü bir tarif böyle, tadını çok merak ettim.. En kısa zamanda deneyeceğim..
    Kocaman Sevgiler
    Zeynep

    YanıtlaSil
  2. bende kansızlık var tam benlik bir tarif:)ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Anadolu halkı elindeki malzemelerle ne de hoş lezzetler üretmiş değil mi? Sizin de leinize sağlık.
    Hani cevizli tam buğday unlu ekmek?

    YanıtlaSil