Hürriyet

4 Şubat 2012 Cumartesi

Lahana turşusu kavurması


Malzemeler: Beyaz lahana,tuz,bolca sarımsak.
                    Zeytinyağ,kuru soğan, salça (biber veya domates salçası),
Yapılışı: Önce turşu hazırlanır. Bunun için lahana yapraklara ayrılıp haşlanır. Bir cam kavanozun içinde tuzlu su hazırlanıp,içine bolca sarımsak eklenir.Haşlanan lahanalar içine konup ağzı kapatılır. Bir gün sonra kullanılmaya başlanabilir. Lahanalar kavanozdan çıkarılıp elle parçalanır veya iri doğranır. Bir tavada zeytinyağda kuru soğan kavrulur,içine salça eklenip karıştırılır.Lahanalar eklenerek biraz daha  pişirilip çayın yanında servis yapılır.
        Not: Bu yemeği Ordulu bir arkadaşımda yemiştim,çok beğendim.Size de denemenizi öneririm.

Bu  tarifimi '' Çay,kahve bahane etkinliği'' için  http://mutfakincisi.blogspot.com arkadaşıma gönderiyorum.

1 yorum:

  1. Annem bildiğimiz ev turşuyunu sudan geçirir sonra soğanla kavurur ve yemeklerin yanına salata gibi mutlaka hazır bulundururdu. Tarifiniz bana eski günlerimi hatırttı.
    Tarifinizi yayınlıyorum teşekkür ederim ellerinize sağlık. 6 şubata kadar etkinlik ev sahibeliğim devam ediyor tariflerinizi bekliyorum..

    YanıtlaSil