Hürriyet

6 Ekim 2010 Çarşamba

GİRİT KABAĞI DOLMASI

Bu kabağı pazardan aldığım zaman satıcıya adını sormuştum. Bana ampul kabağı diyorlar ve Niğde tarafında yetişiyormuş dedi. Ben de aldım ve dolmayı yaparak sizlerle paylaşmak istedim.
     Malzemeler: 1 baş kuru soğan, zeytinyağı, 1 tane yeşil biber, 2 tane domates, karabiber,tuz,kuru nane,maydanoz,pirinç, salça,kırmızı toz biber. Girit kabakları,domates.
     Yapılışı:Zeytinyağda soğan ve biberler kavrulur.Doğranmış domates ve pirinçler eklenip kavrulmaya devam edilir.İçine salça, kırmızı toz biber, tuz,karabiber,nane, maydanoz eklenerek karıştırılır. Oyulan kabakların içine doldurulur.Ağızları domates dilimleriyle kapatılır.Tencereye yerleştirilen kabakları geçmeyecek şekilde sıcak su ve biraz zeytinyağ gezdirilerek pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder